بهترین پک

۲۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از به روزترین و جدیدترین ایده های کتابخانه را بررسی کنیم.

کتابخانه مشکی

کتابخانه مشکی رنگ | تهران دیزاین

مانند هر اتاق دیگری در منزل شما ، وسایل و اسباب اتاق باید همخوانی بالایی با رنگ در و دیوار داشته باشند. در صورت استفاده از کتابخانه مشکلی رنگ در منزل خود ، بهتر است دیوار های اتاق نیز رنگ های خیلی شاد نداشته و با کتابخانه سازگاری داشته باشند.

علاوه بر این ، وسایل اتاق و دکوراسیون اتاق با کتابخانه مشکلی بهتر است حالت کلاسیک داشته باشند ، نه جدید و طبق مد روز.

کتابخانه با فضای داخلی

کتابخانه با فضای داخلی | تهران دیزاین سنتر

همه کتابخانه ها نباید یک میز و صندلی ساده و تکراری کنار خود داشته باشد. بلکه شما می توانید با استفاده از کتابخانه هایی که صندلی یا مکانی درون آن ها کتابخانه تعبیه شده است ، جلوه ای منحصر به فرد به کتابخانه ببخشید و این ایده کتابخانه منزل جزو پر طرفدارترین ها به شمار می رود.

علاوه بر این ، باید دقت داشته باشید که مهم ترین جزو یک کتابخانه منزل ، خود کتابخانه نیست؛ بلکه میز و صندلی آن است. شما ممکن است بخواهید ساعت ها روی میز و صندلی کتابخانه خود بنشینید و به مطالعه بپردازید. بنابراین راحت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ، می توانید فضای تعبیه شده را در داخل کتابخانه کمی بزرگ تر بسازید تا در صورتی که قصد داشتید مدت زمان زیادی آنجا بمانید و خسته شدید ، بتوانید کمی دراز بکشید.

کتابخانه هنری

سومین ایده کتابخانه منزل ، طراحی یک کتابخانه هنری است که طرفداران زیادی بین افراد هنردوست دارد.

اگر دوست دارید کتابخانه شما از حالت خشک و بی روح خارج شود و دیگر مانند دسته ای از کتاب های قطور و بی استفاده که کنار یکدیگر قرار گرفته اند نباشد ، باید با استفاده از کارهای هنری ، کاردستی ها و قاب عکس ها به آن روح بخشید.

این موضوع به ویژه زمانی اهمیت دارد که شما وقت زیادی را در کتابخانه منزل خود می گذرانید و برای طراحی آن ، ایده کتابخانه منزل مناسب برایتان اهمیت زیادی دارد.

بنابراین اگر دائما در کتابخانه منزل خود هستید و دوست دارید جلوه هنری به خود بگیرد و از حالت خسته کننده خارج شود ، می توانید مانند تصویر بالا مقداری ذوق هنری به خرج دهید و از قاب عکس ها و دکوراسیون مورد علاقه خود استفاده کنید.

استفاده از کتابخانه برای کاربرد های دیگر

ایده کتابخانه برای منزل | تهران دیزاین سنتر

بسیاری از افراد علی رغم برخورداری از یک کتابخانه بزرگ و جذاب ، کتاب های زیادی برای قرار دادن در آن ندارند و معمولا بخش زیادی از آن خالی می ماند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید ، می توانید از این ایده کتابخانه منزل که در تصویر بالا می بینید استفاده کنید و وسایل دیگر خود را در کتابخانه جای دهید.

با انجام این کار کتابخانه نیمه پر شما ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد و حجم بالایی از فضای منزل شما به دلیل قرار گرفتن وسایل در کتابخانه ، خالی خواهد شد.

کلید انجام این کار ، این است که دقت داشته باشید همه وسایل و اسباب خود را نمی توانید در کتابخانه قرار دهید ، مثلا قرار دادن تعدادی از کاسه ها یا ظروف رنگ و رو رفته آشپزخانه در این طبقه بندی نه تنها ظاهر کتابخانه را بهتر نمی کند ، بلکه باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

بهترین کار این است که تعدادی از وسایل دکوری جمع و جور خود را که ترجیحا تمیز هستند و رنگ های شاد دارند، در کتابخانه در کنار کتاب ها قرار دهید.

کتابخانه سنتی

با وجود مدرن شدن شیوه زندگی و تغییر روش ما برای طراحی دکوراسیون منزل و به ویژه کتابخانه آن ، بازهم سبک سنتی چینش دکوراسیون طرفداران خود را دارد.

اگر شما هم از طرفداران این سبک خاص هستید ، می توانید با بهره گیری از ایده کتابخانه منزل سنتی و با ایده گرفتن از تصویر بالا ، یک کتابخانه سنتی زیبا برای اتاق خود طراحی کنید.

البته برای انجام این کار دقت داشته باشید در صورتی که کتابخانه منزل خود را به شیوه سنتی طراحی کردید ، دیگر وسایل اتاق و حتی رنگ آمیزی آن باید به شیوه سنتی باشد تا با یکدیگر همخوانی لازم را داشته باشند.

طرح رنگ های قهوه ای و آبی

رنگ آمیزی کتابخانه و وسایل دیگر موجود در اتاق ، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که شما ممکن است زمان زیادی را در اتاق کتابخانه صرف کنید و در صورت نامناسب بودن رنگ ها و همخوانی نداشتن آن ها ممکن است چشم شما پس از مدت کوتاهی اذیت شود.

اگر صرف نظر از ایده کتابخانه منزل و دکوراسیون آن به رنگ کتابخانه اهمیت زیادی می دهید ، خبر خوبی برایتان داریم.

شما می توانید با قرار دادن رنگ های آبی و قهوه ای کنار یکدیگر از یک ترکیب رنگ منحصر به فرد ، شیک و سازگار با یکدیگر استفاده کرده و اتاق کتابخانه خود را به یک فضای آرامش بخش تبدیل کنید.

ترکیب رنگ قهوه ای و آبی برای کتابخانه از این نظر مناسب است که بسیار آرامش بخش است و شما با انتخاب ترکیب این رنگ برای کتابخانه و اتاق می توانید ساعت ها در اتاق به مطالعه بپردازید و احساس خستگی زیادی نکنید.

رنگ سبز انرژی بخش

ایده کتابخانه برای خانه | تهران دیزاین

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید به عنوان ایده کتابخانه منزل برای کتابخانه یا دیوار های اتاق کتابخانه در نظر بگیرید ، رنگ سبز است.

شما با انتخاب این رنگ علاوه بر در نظر گرفتن جذاب ترین ایده برای کتابخانه منزل ، می توانید مقدار زیادی آرامش به اتاق کتابخانه خود القا کنید؛ زیرا رنگ سبز از آرامش بخش ترین رنگ ها است.

کتابخانه سر تا سری

اگر از طرفداران کتاب و کتاب خوانی هستید و مقداری بسیار زیادی کتاب دارید که نمی دانید آن ها را کجا جای دهید ، این مورد بهترین ایده کتابخانه منزل برای شما است.

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

قبل از شروع طراحی آشپزخانه رستوران ، باید ابتدا به فکر گردش کار و قطعات ضروری آشپزخانه باشید. زیرا هر ایده ای برای باز کردن یک نوع رستوران نیاز های متفاوتی نیز خواهد داشت.

به عنوان مثال ، یک رستوران با سبک سنتی به ابزار متفاوتی در مقایسه با فست فود احتیاج دارد. در نتیجه باید به فکر تجهیزات مورد نیاز رستوران و چگونگی آمدن غذا سر میز مشتری از آشپزخانه باشید و تمامی موارد لازم را زیر نظر بگیرید.

آشپزخانه ساده رستوران | تهران دیزاین

اصول طراحی آشپزخانه رستوران

صرف نظر از این که شما چه نوع سبک رستورانی دارید ، چندین هدف برای طراحی صحیح و اصولی مطرح می شود که باید به آن ها دقت کرد. این اصول عبارت هستند از:

  • انعطاف پذیری
  • سادگی
  • جریان مواد غذایی و پرسنل
  • سهولت رعایت اصول بهداشتی
  • سهولت نظارت بر کار
  • کارایی فضا

انعطاف پذیری

آشپزخانه رستوران مکانی است که رفت وآمد در آن جا زیاد است ، بنابراین نحوه چینش فضا باید به صورتی با این کار تطبیق داشته باشد. شاید شما منو خود را تغییر دهید و غذا های جدیدی به فهرست پیشنهادی رستوران خود اضافه کرده یا حتی آشپز جدیدی انتخاب کنید که عملکرد متفاوتی با آشپز قبلی دارد.

اگر می خواهید فضایی انعطاف پذیر یا در یک کلام سازگار با نوع کاری که انجام می دهید داشته باشید ، شاید لازم به استفاده از ایستگاه های کاری چند منظوره یا تجهیزات قابل جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر باشد.

سادگی

آشپزخانه رستوران | تهران دیزاین سنتر

 

آشپزخانه  رستوران ها فضایی است که در آن به هم ریختگی زیاد پیش می آید و همین آشفتگی فضا می تواند منجر به سردرگمی و بهداشت نامناسب محیط شود که در نهایت عملکرد منفی را برای خدمات غذایی در پی خواهد داشت.

برای این که از حداکثر فضای موجود استفاده کنید ، سعی کنید در طراحی آشپزخانه رستوران سادگی را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال قرار دادن بخش سرو غذا در نزدیکی آشپزخانه می تواند رفت وآمد را در بخش غذاخوری محدود کند.

در حالی که اگر تجهیزات کوچک را در گوشه و قفسه های غیر ضروری بگذارید ، می توانید از این بخش ها نیز استفاده کنید. علاوه بر این ، انتخاب تجهیزات مناسب آن هم تنها با لوازم جانبی ضروری موجب صرفه جویی در هزینه و فضای در دسترس می شود.

جریان مواد غذایی و پرسنل

درست است که آشپزخانه مکانی شلوغ است ، اما لازم نیست در آن هرج ومرج موج بزند. اگر در طراحی آشپزخانه رستوران جریان مواد غذایی و پرسنل حفظ شود ، آن طراحی اصولی و منطقی خواهد بود که در آن هیچ یک از کارمندان و حتی مواد مورد استفاده در فضا گم نخواهند شد.

به عبارت دیگر ، عملکرد آشپزخانه به شکل یک الگوی دایره ای شکل است. به عنوان مثال محل نگهداری مواد غذایی منجمد و خشک باید در کنار بخش پخت وپز مواد باشد ، اما از آن طرف محل دفع زباله باید از مناطق آماده سازی و پخت غذا جدا باشد.

وعده های غذایی آماده شده باید از یک طرف از آشپزخانه خارج شوند و از آن طرف ظروف کثیف از طرف دیگر به محیط آشپزخانه رستوران بیایند.

رعایت این اصل نه تنها آشپزخانه را تمیز نگه می دارد و سالم بودن غذا را حفظ می کند ، بلکه سردرگمی را در این محیط نیز از بین می برد و در نهایت تضمین کننده سرویس دهی منظم و با ترتیب مشخص خواهد بود.

سهولت رعایت اصول بهداشتی

علاوه بر پخت و پز ، کارمندان رستوران بیشترین زمان را صرف تمیز کردن آشپزخانه می کنند. بنابراین داشتن آشپزخانه رستورانی که برای بهینه سازی رعایت بهداشت طراحی شده ، الزامی است.

یک روش عالی برای تمیز کردن آسان تر آشپزخانه ، نصب چرخ های کوچک زیر میز کار و تجهیزات است ، بنابراین زمانی که می خواهید کف و دیوار ها را تمیز کنید به آسانی جابه جا می شوند.

با این حال مهم ترین نکته در هر رستورانی رعایت اصول و بهداشت مواد غذایی است که هر رستورانی ابتدا باید این اصل را در طراحی آشپزخانه رستوران حفظ کند.

به عنوان مثال در هر بخشی که غذا تهیه می شود باید جایی برای شستن دست ها وجود داشته باشد. البته این بخش شست وشو باید به صورت مداوم تمیز شود و تنها محلی برای نگهداری ظروف کثیف نباشد.

در مورد بخش دفع زباله نیز می توان همین موضوع بالا را بیان کرد. حتما اصولی را که از طرف سازمان بهداشت برای آشپزخانه رستوران ها بیان می شود مطالعه کنید تا مطمئن باشید آشپزخانه شما از نظر بهداشت ایمنی کاملی دارد.

سهولت نظارت بر کار

سرآشپز اصلی در زمینه مدیریت آشپزخانه کار های زیادی برعهده دارد. بررسی غذای نهایی که سر میز مشتری می رود کاملا در حیطه وظایف او قرار می گیرد.

از آن طرف او منو های جدید طراحی می کند ، تجهیزات مورد نیاز را سفارش می دهد ، کیفیت مراحل پخت وپز دیگر آشپز ها را کنترل می کند و علاوه بر این  باید مطمئن شود که تجهیزات به اندازه کافی کارآمد هستند یا خیر.

اگر در طراحی آشپزخانه رستوران ستون های کمی در محل باشد یا همه چیز در دید سرآشپز قرار بگیرد ، قطعا نظارت راحت تر و ارتباط گرفتن افراد در محیط کاری نیز با یکدیگر بهتر خواهد بود.

کارایی فضا

آشپزخانه رستوران | تهران دیزاین

بیشتر رستوران ها حداقل فضای لازم را برای قرار دادن تجهیزات خود در اختیار دارند ، بنابراین باید بدانید چطور با طراحی درست و صحیح تجهیزات را در این فضای محدود به خوبی قرار دهید تا از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

به عنوان مثال وقتی می خواهید آشپزخانه کوچکی در ماشین های سیار فروش غذا درست کنید ، باید تجهیزاتی که خریداری می کنید واقعا لازم و واجب باشد و نحوه چینش و کنار هم قرار دادن این تجهیزات نیز به صورتی باشد که هماهنگ با یکدیگر باشند.

برای آشپزخانه هایی با اندازه استاندارد که فضای کمی در اختیار دارند ، در نظر بگیرید که کدام تجهیزات ضروری هستند. به عنوان مثال ، اگر قرار است فقط چند بار در روز غذا سرخ کنید ، یک سرخ کن آشپزخانه سبک با حجم بالا کافی است و لازم نیست چند سرخ کن تهیه کنید.

البته مراقب باشید که از آن طرف خیلی هم دیگر در خرید تجهیزات و طراحی صرفه جویی نکنید. زیرا اگر آشپزخانه ای تجهیزات لازم را در اختیار نداشته باشد ، قطعا نمی تواند آن طور که باید کار خود را انجام دهد.

منبع: تهران دیزاین 

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

به طور کلی وقتی صحبت از انتخاب کابینت در دکوراسیون آشپزخانه می شود، مردم در دو دسته قرار می گیرند. دسته اول افرادی هستند که می خواهند آشپزخانه خود را بازسازی کنند و دسته دوم کسانی که به نوعی با یک بوم سفید سروکار دارند.

صرف نظر این که در چه گروهی قرار می گیرید، باید برای انتخاب کابینت آشپزخانه عواملی را مد نظر داشته باشید. چون همان طور که گفتیم نقش کابینت در دکوراسیون خیلی پر رنگ است.

عوامل زیادی برای انتخاب کابینت آشپزخانه موثر هستند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

  • جنس کابینت

چوب همیشه در هنگام انتخاب جنس کابینت آشپزخانه یک گزینه محبوب است. چوب در رنگ ها و بافت های متفاوتی ارائه می شود. شما می توانید بلوط، سرو، توس، افرا یا گیلاس را برای جنس چوب انتخاب کنید. همه این موارد از رنگ مناسب و جذابیت خاصی برخوردار هستند.

  • نوع طراحی درب کابینت

سبک درب ها خیلی فرق می کند، برخی از افراد که دوست دارند سبک آشپزخانه ساده باشد از دستگیره و هر چیزی که سادگی را به هم بزند بدشان می آید. برای این افراد درب هایی که با یک فشار کوچک باز می شود انتخاب مناسب تری هستند.

نوع طراحی درب کابینت | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • فضای داخلی کابینت

بدیهی است که هنگام طراحی کابینت آشپزخانه، اندازه فضا برای نگهداری مواد مهم است. همیشه داشتن فضای کافی با حداکثر کشو و طبقه برای خانم خانه اهمیت زیادی دارد تا بتواند به راحتی وسایل را بردارد و برای هر چیزی فضای مخصوص به آن وجود داشته باشد. البته خوشبختانه هر روز ایده ها و ابتکارهای نو برای به حداکثر رساندن استفاده از فضای موجود مطرح می شود

قفسه مخصوص ادویه جات  و سینی های کشویی  و کشوهای قابل تنظیم راهکار منحصر به فردی برای نگهداری ظروف، قابلمه ها و دیگر وسایل جانبی فراهم می کند.

  • لوازم جانبی کابینت

دستگیره ها و کشوهای کابینت از رنگ ها، سبک ها و مواد مختلفی برخوردار هستند. این لوازم روی خروجی ظاهر کار تاثیر مثبتی می گذارند.

  • سبک کابینت

برای انتخاب کابینت سبک خانه نیز اهمیت زیادی دارد و مهم است که بدانید چه سبکی می خواهید برای آشپزخانه داشته باشید تا مطابق با آن کابینت انتخاب کنید.

با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون، چه نوع کابینتی استفاده شود؟

همان طور که می دانید کابینت ها تنوع زیادی در بازار دارند و هر کدام طبیعتا برای یک سبک از دکوراسیون کاربرد دارند. در ادامه بیان می کنیم برای هر سبکی چه جنس کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت های های گلاس برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر کسی در آشپزخانه ای با سبک کلاسیک از این جنس بهره می برد.

کابینت با جنس ام دی اف در واقع به دلیل قیمت مناسب خیلی پرطرفدار است و با هر سبکی تقریبا جور در می آید.

از کابینت ممبران می توان برای یک آشپزخانه ای با سبک کلاسیک استفاده کرد و در نهایت خروجی کار خیلی مجلل و لوکس می شود.

گزینه بعدی کابینت های چوبی است که گران ترین مدل محسوب می شوند و برای خانه هایی که لوکس و مدرن هستند کاربرد دارد.

طبیعتا هر کدام از این مدل ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد، حتی همین چوب گران قیمتی که گفتیم. بنابراین برای انتخاب کابینت در دکوراسیون آشپزخانه حتما از قبل تحقیق های لازم را انجام دهید.

سبک کابینت | شرکت تهران دیزاین سنتر

انتخاب جنس کابینت آشپزخانه باید با توجه به چه مواردی صورت گیرد؟

کابینت آشپزخانه با کیفیت بالا تفاوت زیادی را در فضای آشپزخانه شما ایجاد می کند. انتخاب جنس کابینت با کیفیت بالا مهم است، با این حال بسیاری از صاحبان خانه یا مهندس ها این را در نظر نمی گیرند.

وقتی می خواهید برای کابینت ها جنس مواد مورد استفاده را تعیین کنید، باید از قبل به خوبی با مزیت ها و معایب هر جنس آشنا باشید.

برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در خانه هایی با سبک مدرن از کابینت های های گلاس بهره بیشتری می برند و شاید این نوع برای آشپزخانه هایی با سبک سنتی خیلی مناسب نباشد و بهتر است از چوب برای این سبک خانه ها استفاده کرد.

قیمت نیز برای انتخاب جنس کابینت در دکوراسیون خیلی مهم است، شما باید بدانید که چه اندازه می خواهید هزینه کنید و مطابق با آن ایده دهید.

از طرف دیگر ایده ای که از آشپزخانه دارید خیلی مهم است. مثلا شاید کسی علاقه به سبک ساده و کلاسیک دارد و از مدل های شلوغ خیلی خوشش نمی آید. برای هر سبکی یک نوع جنس خاص بیشتر استفاده می شود و کاربرد دارد، مگر این که بخواهید قواعد را عوض کنید.

انتخاب جنس کابینت آشپزخانه | شرکت فرش اکسیر

چطور رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

در حقیقت رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت زیادی روی دکوراسیون دارد و روی حسی که به بیننده در مورد خانه شما القا می شود نیز تاثیر بالایی می گذارد.

برای این که رنگ درستی برای کابینت ها انتخاب کنید، اندازه فضا را در نظر بگیرید. به طور کلی اگر آشپرخانه کوچک و کم نوری دارید انتخاب کابینت هایی با رنگ روشن بهتر است. در مقابل کابینت های تیره برای فضاهای بزرگ و نور مناسب بهتر کاربرد دارند.

علاوه بر این برای انتخاب رنگ باید ببینید چه مدت در این خانه بمانید. چون اگر به زودی قصد فروش آن را دارید شاید هر کسی از رنگی که شما انتخاب می کنید خوشش نیاید. به همین دلیل اگر می خواهید خانه خود را به فروش بگذارید بهتر است از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و قهوه ای استفاده کنید.

منبع: شرکت تهران دیزاین سنتر

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

مسلما چنین مکانی که مانند منزل برای بسیاری از افراد می ماند ، باید از طراحی هوشمندانه ای برخوردار باشد تا نیاز کاربران را بر طرف کند.

به همین منظور در ادامه مطلب قصد داریم ۸ اصل طراحی کتابخانه عمومی را بررسی کنیم که می توانند تاثیر زیادی در ترغیب افراد به استفاده از کتابخانه داشته باشند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات مربوط به طراحی کتابخانه را بررسی کنیم.

  • کمک گرفتن از نور روز در طراحی کتابخانه

استفاده از تکنیک هایی برای کمک گرفتن از نور روز ، تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی کتابخانه و استفاده افراد از نور طبیعی دارد و یکی از مهم ترین اصول طراحی کتابخانه عمومی است.

شما برای انجام این کار ، باید تمام موانعی را که سر راه رسیدن نور طبیعی به محیط داخلی کتابخانه و افراد قرار دارند بردارید و تا جای ممکن نیاز به نور مصنوعی را در کتابخانه کاهش کنید.

همچنین از آن جایی که در کتابخانه های عمومی نور به صورت ۲۴ ساعته مورد نیاز است ، استفاده دائم از نور غیر طبیعی چراغ ها و لامپ ها می تواند آسیب زیادی به چشم وارد کند. از طرفی ، نور طبیعی خورشید بسیار آرامش بخش است و تاثیر مثبتی روی خلق و خوی افراد دارد.

شما می توانید برای بهره گیری از نور طبیعی خورشید ، به جای استفاده از دیوارهای سنتی که نور قابلیت عبور از آن ها را ندارند ، از دیوارهای شیشه ای در طراحی کتابخانه استفاده کنید. علاوه بر این ، هر جا ممکن بود از پنجره هایی بزرگ استفاده کنید تا نور ورودی به کتابخانه چند برابر شود.

کمک گرفتن از نور روز در طراحی کتابخانه | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • تنوع بالای فضاهای جداگانه در طراحی کتابخانه

کتابخانه ها دیگر آن اماکن وسیعی نیستند که به طور کلی شامل یک یا دو فضای جداگانه می شدند و هیچ حائل جداسازی بین آن ها وجود نداشت.

امروزه با تغییر شکل زندگی عادی و پیشرفت تکنولوژی ، افراد کارهای مختلفی در کتابخانه انجام می دهند؛ از قبیل کار کردن با وسایل الکترونیکی ( موبایل یا لپ تاپ ) که ممکن است صدای آن ها برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد کند.

علاوه بر این ، بسیاری از بانوان در کشورهای اسلامی و به ویژه کشور خودمان ، دوست دارند هنگام مطالعه یا درس خواندن احساس راحتی داشته باشند.

به همین دلیل سعی کنید محیط کتابخانه را به فضاهای جداگانه متعدد تقسیم کنید که هر گروه از افرادی که قصد دارند استفاده های مشابهی از کتابخانه داشته باشند ، کنار یکدیگر از این فضا استفاده کنند.

علاوه بر این ، شما در طراحی کتابخانه عمومی باید یک اتاق کنفرانس برای اجتماع های مختلف ، اتاق های وسیع برای تجمع گروه هایی با تعداد نفرات زیاد و اتاق های کوچک یک نفره برای افرادی که نیاز دارند تنها باشند ، در نظر بگیرید.

  • محیط و ابزارهایی با استفاده راحت و آسان در طراحی کتابخانه

استفاده روزانه از کتابخانه ها بر اساس رویدادهایی که قرار است در آن اماکن برگزار شوند ، ممکن است نیاز به تجهیزات متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، تجهیزات و مبلمان مورد نیاز برای انواع کنفرانس ها و دیدارهای دوستانه متفاوت است.

علاوه بر این ، شما باید انواع مبلمان و صندلی های راحتی را برای مدت زمان استفاده مشخص در نظر بگیرید. به عنوان مثال: صندلی و مبلمان مورد استفاده یک کنفرانس رسمی ۱ ساعته در مقایسه با گروهی دوستانه از افراد که قصد دارند تمام روز را در کتابخانه بمانند ، یکسان نیست.

علاوه بر این ، باید میز و صندلی ها و مبلمان را از انواعی انتخاب کنید که سبک باشند و به راحتی قابلیت جابه جایی را داشته باشند تا افراد با هر تعداد جمعیتی بتوانند با کم و زیاد کردن صندلی ها از آن ها استفاده کنند.

مبلمان در طراحی کتابخانه | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • تکنولوژی و دسترسی به شبکه وای فای در کتابخانه

بهره گیری از تکنولوژی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید در طراحی کتابخانه در نظر بگیرید. گرچه استفاده از کتابخانه در روزهای گذشته تنها به استفاده از کتاب ها ، مطالعه و قلم کاغذ بر می گردد ، اما امروزه دیگر چنین تعریفی از کتابخانه صحیح نیست.

امروزه یک کتابخانه کامل باید دسترسی وای فای به همه نقاط ساختمان را ارائه دهد و یک فضای جداگانه با تعداد زیادی کامپیوتر برای استفاده عموم و جستجو در کتاب های کتابخانه به صورت الکتریکی در آن وجود داشته باشد.

علاوه بر این ، دسترسی آسان به پریزهای برق برای شارژ وسایل الکتریکی از ملزومات یک کتابخانه عمومی به شمار می رود.

  • دسترس پذیری آسان کتابخانه برای تمام افراد

ششمین امر مهم در طراحی کتابخانه عمومی ، دسترس پذیری آسان وسایل ، تجهیزات ، مسیرها و خود کتاب ها است. حال ممکن است بپرسید دسترس پذیری یعنی چه؟

شما باید دقت داشته باشید که تمام کاربران کتابخانه از افراد قدیمی که آن را به خوبی می شناسند نیستند ، بلکه روزانه تعداد زیادی از افراد جدید وارد کتابخانه می شوند که محیط برایشان کاملا جدید است و هیچ چیز راجع به آن نمی دانند.

بنابراین هنگام طراحی کتابخانه ، خود را مانند فردی در نظر بگیرید که برای اولین بار مانند کتابخانه می شود. آیا در نگاه اول متوجه خواهد شد کتاب های علمی در کدام قسمت هستند؟ آیا می تواند سرویس بهداشتی یا بوفه را به راحتی پیدا کند؟

علاوه بر این ، یکی دیگر از موارد مهمی که در مقوله دسترس پذیری جای دارد ، راحتی استفاده معلولین از کتابخانه است. هنگام طراحی کتابخانه این پیش فرض را که تمام کاربران کتابخانه از نظر جسمی سالم هستند ، از ذهن خود پاک کنید.

سعی کنید قفسه های کتاب و میز و صندلی ها را طوری طراحی کنید که بیش از حد مرتفع نباشند و معلولین جسمی نیز بتوانند از آن ها به راحتی استفاده کنند.

دسترس پذیری آسان کتابخانه برای تمام افراد | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • بهره گیری از بوفه و کافی شاپ در طراحی کتابخانه

پنجمین مولفه ای که در طراحی کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است ، وجود کافی شاپ و بوفه در آن است. همان طور که بالاتر اشاره شد ، افراد زیادی برای تمام طول روز در کتابخانه می مانند و بنابراین وجود مواد غذایی متنوع در کتابخانه برای ارائه به این افراد ضروری است.

سعی کنید در کنار کافی شاپ یا بوفه کتابخانه ، تعدادی میز و صندلی قرار دهید تا افراد بتوانند برای مصرف مواد غذایی از آن ها استفاده کنند.

زیرا میز و صندلی های کتابخانه به هیچ عنوان جای مناسبی برای غذا خوردن نیستند و در صورت انجام این کار ممکن است برای افراد مزاحمت ایجاد شود.

همچنین اگر یک کافی شاپ یا بوفه را در طراحی کتابخانه در نظر بگیرید ، افراد برای مدت زمان بیشتری در کتابخانه شما می مانند در نتیجه میزان کاربری کتابخانه شما بالا می رود.

  • رنگ آمیزی کتابخانه

مهم ترین نکته در رنگ آمیزی کتابخانه این است که رنگ آمیزی قسمت های مختلف آن با یک دیگر سازگاری داشته باشد. یعنی اگر تصاویر قسمت های مختلف کتابخانه را به فردی نشان دهید ، باید بتواند تشخیص دهد تمام آن ها متعلق به یک ساختمان هستند.

موضوع مهم بعدی ، شدت رنگ دیوارها و لوازم به کار رفته در کتابخانه است. همواره توجه داشته باشید که افراد معمولا برای مدت زمان های طولانی در کتابخانه می مانند و رنگ های بیش از حد جیغ ممکن است در طولانی مدت چشم افراد را اذیت کند.

سعی کنید برای رنگ آمیزی دیوارها و قسمت های مختلف ساختمان از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید. علاوه بر این ، دقت داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن علاوه بر روشن تر کردن فضای ساختمان ، نیاز به صرف انرژی و نور را به حداقل می رساند.

تهران دیزاین 

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

خمیر دندان زغالی چیست؟

یکی از کاربردهای زغال در تولید خمیر دندان بوده است.این نوع خمیر دندان به دلیل وجود زغال فعال در ترکیبات خود، به رنگ مشکی است.

از مهم ترین ویژگی این خمیر دندان می توان به خاصیت سفیدکنندگی آن اشاره کرد.

افرادی که دوست دارند همیشه دندان هایی سفید و براق داشته باشند، از این نوع خمیر دندان استفاده می کنند. هر محصول بهداشتی به نوبه خود دارای مزایا و معایبی است که لازم است قبل از استفاده در مورد این مزایا و معایب بررسی شود.

برای استفاده از این خمیر دندان، بهتر است با یک دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان مشورت شود.

مواد تشکیل دهنده خمیر دندان زغالی

مواد تشکیل دهنده خمیر دندان زغالی | شرکت نخ دندان مینا

این نوع خمیر دندان دارای ترکیبات خاص و منحصر به فردی است و ترکیباتی متفاوت تر از دیگر خمیر دندان ها دارد. هریک از این ترکیبات فواید و اثرات ویژه ای روی دندان ها می گذارد. برخی از این اثرات خوب و مفید هستند و برخی دیگر باعث خرابی دندان در طولانی مدت می شوند.

مواد تشکیل دهنده خمیر دندان زغالی عبارتند از:

  • زغال فعال ( Activated Carbon )

زغال فعال یکی از ترکیبات شیمیایی ماده کربن است. از زغال فعال بیشتر در تصفیه آب استفاده می شود. در تمامی خمیر دندان های زغالی از این ماده استفاده می شود.

زغال فعال قابلیت بسیار بالایی در جذب مواد غذایی و باکتری ها دارد. در واقع زغال فعال مانند یک آهن ربا در این خمیر دندان عمل می کند.

  • جوش شیرین ( Baking Soda )

جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که خاصیت سفیدکنندگی دارد. خمیر دندان های زغالی با داشتن جوش شیرین، عمل سفیدکنندگی دندان ها را چند برابر افزایش می دهند.

باید توجه داشت در صورتی که مینای دندان آسیبب دیده باشد، نباید از این خمیر دندان استفاده شود. جوش شیرین آثار مخربی روی مینای آسیب دیده خواهد گذاشت.

  • خشت بنتونیت ( Bentonite Clay )

خشت بنتونیت نوعی ریزدانه های رسی است. این ماده باعث جدا کردن باکتری ها و پلاک ها از روی دندان می شود. وجود ماده خشت بنتونیت در داخل ترکیبات این خمیر دندان به عنوان جرم گیر دندان عمل می کند.

  • زایلیتول ( Xylitol )

نام دیگر زایلیتول، الکل بلورین است. این ماده از درخت توس و دیگر گیاهان حاصل می شود و طعمی شیرین دارد. وجود این ماده در  این خمیر دندان باعث شیرین شدن این خمیر دندان می شود.

از آن جایی که ماده زایلیتول با گذشت زمان به اسید تبدیل نمی شود، ماده ای بی خطر برای دندان و دهان محسوب می شود.

  • روغن های گیاهی ( Natural Oil )

برای کاهش دادن عوارض جانبی این نوع خمیر دندان ها در ترکیبات اولیه آن از روغن های گیاهی استفاده می شود. روغن های گیاهی مانند نعناع و روغن درخت چای بسیار مفید هستند. این روغن ها از بروز حساسیت و آسیب های مینای دندان تا حدی جلوگیری می کنند.

  • طعم دهنده

معمولا برای طعم دار کردن بیشتر خمیر دندان ها از نعناع استفاده می شود. نعناع عطر و بوی بسیار دلپذیری به دهان می بخشد. در ترکیبات برخی از خمیر دندان های زغالی برای طعم دار کردن خمیر دندان از اسید سیتریک استفاده می شود. این ماده در طولانی مدت به دندان ها آسیب می رساند.

مزایای خمیر دندان زغالی

مزایای خمیردندان زغالی | شرکت نخ دندان مینا

همان طور که قبلا اشاره کردیم این خمیر دندان خاصیت سفیدکنندگی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل لکه های موجود در سطح دندان ها مانند لکه حاصل از نوشیدن قهوه را به سرعت از بین می برد.

سایر مزایای خمیر دندان زغالی عبارتند از:

  • تاکسین یکی از دلایل بدبویی دهان است. این نوع خمیر دندان باعث کاهش میزان تاکسین در دهان می شود.
  • پس از جرم گیری های تخصصی که توسط دندانپزشک انجام می شود، لکه هایی روی سطح دندان ایجاد می شود. با استفاده از خمیر دندان زغالی می توان از ایجاد لکه های پس از جرم گیری جلوگیری کرد.
  • از آنجایی که زغال فعال دارای قابلیت سایندگی است به از بین بردن جرم هنگام مسواک زدن کمک می کند.

معایب خمیر دندان زغالی

  • این خمیر دندان فقط باعث از بین رفتن لکه های روی سطح دندان می شود. لکه های زیرین مینای دندان به کمک این خمیر دندان از بین نمی روند.
  • به مرور زمان با استفاده از خمیر دندان زغالی سطح دندان ساییده می شود و مینای دندان از بین می رود. از بین رفتن مینای دندان باعث زرد شدن دندان در مدت زمان طولانی خواهد شد.
  • در صورتی که از این خمیر دندان مداوم و روزانه استفاده شود، حساسیت های دندانی ایجاد خواهد شد.
  • این خمیر دندان به دلیل داشتن زغال، باعث بروز مشکلاتی در مصرف برخی از داروهای درمانی می شود. زغال با جذب کردن برخی داروها به خود، تاثیر مصرف آن ها را در بدن از بین می برد.
  • بیشتر خمیر دندان های زغالی حاوی فلوراید نیستند. نبود فلوراید در ترکیبات خمیر دندان، باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

نظر دندانپزشکان در مورد خمیر دندان زغالی

در صورت تصمیم به استفاده از این خمیر دندان باید از نظر و توصیه های دندان پزشکان کمک گرفته شود. با مراجعه به دنداپزشک و انجام معاینات لازم روی دندان ها، می توان در مورد مصرف خمیر دندان زغالی با اطمینان بیشتری تصمیم گرفت.

برای برخی از دندان ها به دلایل شرایطی که مینای دندان دارد، نمی توان از این نوع خمیر دندان  استفاده کرد. دندانپزشکان توصیه می کنند برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های روی دندان ها از جرم گیری و روش های تخصصی دندانپزشکی استفاده شود.

در روش های تخصصی علاوه بر سفید شدن سطح دندان، لایه های زیرین مینای دندان نیز سفید و تمیز می شوند. استفاده از این نوع خمیر دندان برای هر نوع دندانی توصیه نمی شود.

استفاده صحیح از خمیر دندان زغالی

مواد تشکیل دهنده | شرکت نخ دندان مینا

به هنگام استفاده از این خمیر دندان باید نکات مهمی رعایت شوند. رعایت کردن نکات زیر باعث کاهش عوارض ناشی از استفاده از این خمیر دندان خواهد شد.

  • با توجه به این که این نوع خمیر دندان باعث ساییده شدن مینای دندان می شود، در موقع استفاده از این خمیر دندان، باید مسواک به صورت خیلی آرام روی دندان ها کشیده شود. همچنین باید از مسواک هایی با الیاف نرم استفاده شود.
  • پس از شستشوی دندان ها با کمک این خمیر دندان، باید دهان و دندان ها به صورت کامل با آب شستشو داده شوند.با شستشوی کامل، تمامی مواد خمیر دندان از روی دندان و دهان پاک شوند. باقی ماندن مواد خمیر دندان داخل دهان اثرات مخربی روی دندان ها و لثه ها می گذارد.

شرکت نخ دوندان مینا

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

پستانک ارتودنسی مناسب کودکان در چه سنی است؟

پستانک ارتودنسی | شرکت نخ دندان مینا

استفاده از پستانک ارتودنسی در صورتی می تواند موثر واقع شود که کودکان در سن مناسب از آن استفاده کنند. یکی از سوال های بسیار پر تکرار والدین از متخصصان دندانپزشک کودک این است که کودکان تا چه سنی باید از پستانک استفاده کنند؟

  • استفاده از پستانک زیر دو سال

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از پستانک ارتودنسی برای کودکان زیر دو سال هیچ گونه تاثیر منفی بر رشد فک، دهان و دندان آنها نمی گذارد.

متخصصان دندانپزشک کودک به مادران توصیه می کنند که تا قبل از پایان سه سالگی کودک برای گرفتن پستانک از فرزندان اقدام کنند؛ در غیر این صورت کودکان به احتمال زیاد به استفاده از پستانک عادت می کنند و استفاده از آن در سنین بالای ۳ سال می تواند برای آنها مشکلاتی را به وجود بیاورد.

از دادن پستانک به کودکان زیر یک ماه باید به شدت پرهیز شود.

  • استفاده از پستانک بالای 4 سال

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از پستانک ارتودنسی در سنین بالای ۴ سال مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی زیادی را به وجود می آورد. به عنوان مثال: دندان های پیشین کودک به سمت جلو حرکت می کند.

مشکلات گفتاری مانند اشکال در تلفظ حروف، تغییر قوس دندانی، دفرم شدن دندان ها در اثر استفاده بیش از حد و طولانی مدت پستانک به وجود می آید.

ویژگی های یک پستانک ارتودنسی خوب

ویژگی های پستانک ارتودنسی | شرکت نخ دندان مینا

پستانک در دو مدل سیلیکونی و لاتکسی تولید می شود. هر کدام از این موارد ویژگی های متفاوتی دارند. مهم ترین ویژگی های یک پستانک ارتودنسی خوب عبارتند از:

  • تمیز شدن راحت و بو نگرفتن
  • تولید طبق استانداردهای وزارت بهداشت
  • انعطاف پذیری خوب
  • داشتن سپر برای جلوگیری از قرار نگرفتن کل پستانک در دهان
  • داشتن منافذ برای تهویه هوا
  • نداشتن چسبندگی
  • مقاومت به تغییر رنگ
  • دارای بافتی مستحکم
  • تولید توسط مواد اولیه بهداشتی
  • نداشتن مواد بیسفنول A
  • عدم آسیب رساندن به فک و لثه های نوزاد
  • نداشتن قطعات ریز و جدا شونده

به طور کلی به مادران پیشنهاد می شود که پس از دو ماه استفاده از پستانک، پستانک تعویض شود و پستانکی جدیدی که مورد تایید وزارت بهداشت است برای نوزاد خریداری شود.

از خرید پستانک های بدون برند و بدون نشان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خودداری شود؛ زیرا ممکن است از مواد نامرغوب تهیه شده باشند و سلامتی نوزاد را به خطر بیندازند. پستانک هایی که مورد تایید نیستند؛ نمی‌توانند گزینه مناسبی برای جلوگیری از دفرمه شدن فک و دندان نوزاد باشند.

مزایا و معایب استفاده از پستانک ارتودنسی

مهم ترین مزایای استفاده از پستانک ارتودنسی عبارتند از:

  • جلوگیری کردن از ناهنجاری های دهان و فک
  • کمک به آرام شدن کودک
  • رفع نیاز به شیردهی بی موقع خصوصاً شیر شبانه
  • جلوگیری از پوسیدگی های دندان در کودکی
  • ترشح بزاق دهان و شستشوی دهان در هنگام خواب
  • جلوگیری از خطر سندروم مرگ ناگهانی در نوزادان
  • کمک به کاهش درد ناشی از رفلاکس و کولیک
  • جلوگیری کردن از کولیک در نوزادی
  • جلوگیری از گوش درد نوزاد با تغییر ارتفاع مانند پرواز
  • جلوگیری از مال اکلوژن یا عدم انطباق دندان های فک بالا با فک پایین
  • جلوگیری از ناهنجاری اپن بایت یا ایجاد فاصله بین دندان های جلویی فک بالا و پایین
  • جلوگیری از اوربایت یا هم پوشانی بیش از حد دندان های فک بالا و پایین

با وجود تمام مزیت هایی که پستانک دارد؛ استفاده از آن خصوصاً استفاده بیش از حد و بی موقع می تواند نتایج زیانباری به دنبال داشته باشد.

مهم ترین معایب پستانک ارتودنسی عبارتند از:

  • ایجاد وابستگی بیش از حد به پستانک
  • به هم خوردن عادات شیر خوردن نوزاد
  • گرفته شدن زودهنگام نوزاد از شیر مادر
  • با عجله خوردن شیر مادر
  • ایجاد زخم های دهانی در نوزاد
  • تاخیر در صحبت کردن
  • اختلال در بلع
  • جلو آمدن زبان کودک
  • ایجاد مشکل در رویش دندان
  • عفونت گوش میانی از طریق انتقال باکتری ها از مجرای بینی به گوش
  • مبتلا شدن به عفونت های گوارشی

نکات مهم هنگام استفاده از پستانک

نکات مهم هنگام استفاده از پستانک | شرکت نخ دندان مینا

مادران باید توجه داشته باشند که برای سلامت نوزاد خود و جلوگیری از مشکلات گوارشی و عفونی باید هنگام دادن پستانک به نوزاد نکاتی را رعایت کنند.

برخی از مهم ترین نکات عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان پستانک را با شیرین کننده ها شیرین نشود؛ زیرا این کار معایب زیادی برای نوزاد در پی دارد.
  2. بهتر است پستانک هر روز یا حداقل یک روز در میان اتوکلاو شود. برای اتوکلاو کردن کافی است پستانک در یک کیسه فریزر قرار داده شود و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه درون آب در زودپز قرار بگیرد. با این کار تمامی میکروب ها از بین خواهد رفت.
  3. به محض افتادن پستانک روی زمین مواظب باشند که کودک مجدد از پستانک استفاده نکند؛ بهتر است یک پستانک به‌ عنوان زاپاس خریداری شود تا به محض آلوده شدن یک پستانک از پستانک تمیز استفاده شود.
  4. برای جلوگیری از بروز عفونت قارچی می توان پستانک را روزانه چند ساعت در مخلوطی از آب و سرکه و سپس هوای خشک قرار داد.
  5. خرید پستانک ارتودنسی در اولویت قرار بگیرد و از خرید پستانک های ساده اجتناب شود.

منبع: نخ دندان مینا

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید و انتخاب کفپوش به آن دقت کنید، اطلاعات لازم در مورد مقایسه موکت و پارکت است.

برای انتخاب بهتر کفپوش باید سبک و نوع دکوراسیون منزل خود را بشناسید.

با وجود این که در طی سال های اخیر برخی از مالکان استفاده از طرح های جدید پارکت، سرامیک و … را ترجیح می دهند، طراحی و تولید موکت ها امروزه به گونه ای است که به اندازه یک پارکت یا حتی بیشتر از آن زیبایی دارد و نظر هر مخاطبی را جلب می کند.

با توجه به این که انواع و اقسام موکت ها با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند، برای همه قسمت های منزل خود می توانید از رنگ ها و طرح ها و ضخامت های مختلف به عنوان کفپوش زیبا استفاده کنید.

در این مقاله به طور کامل با مزایا و معایب پارکت و موکت و مقایسه موکت یا پارکت می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و دید بازتری انتخاب کنید.

موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

موکت بهتر است یا پارکت؟

طی سال های اخیر با افزایش تنوع در انواع کفپوش ها برای منازل، خرید و انتخاب گزینه مناسب برای خریداران دشوارتر شده است؛ حتی اگر خانه مدرن و مینیمال هم داشته باشید، با خرید موکت با استایل های مدرن و شیک، می توانید زیبایی منزل خود را چند برابر کنید. برای مثال برای پذیرایی از موکت های طرح دار و تخت استفاده کنید و برای اتاق های نشیمن و اتاق کودکان، موکت های بلند و فانتزی را خریداری کنید.

یکی از بهترین مزایایی که موکت در مقایسه با پارکت دارد، احساس راحتی و گرمای بیشتر است.

پس از چند ساعت ایستادن یا نشستن روی سطوح دیگر مانند: پارکت و سرامیک و … احساس خستگی خواهید کرد.

همچنین موکت عایق بهتری برای شکستگی و افتادن اجسام است. اگر از موکت به عنوان کفپوش استفاده کرده باشید، در صورت سقوط اجسام مختلف روی زمین، می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که نمی شکند.

مناسب ترین کفپوش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خانه مکان امنی است که بعد از کار در آن احساس راحتی می کنید. به همین دلیل حضور در مکانی امن، راحت و گرم در ایجاد فضایی آرامش بخش اهمیت زیادی دارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب و خرید کفپوش تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع طراحی داخلی، دوام، کیفیت، ایمنی کفپوش، هزینه و شستشو اشاره کرد.

کلیه المان هایی که برای منزل انتخاب می کنید، باید با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. برای مثال: اگر سبک مدرن و مینیمال دوست دارید، از خریدن وسایل اضافه؛ کفپوش های پر زرق و برق و … خودداری کنید.

حتی با خرید موکت های فانتزی با سبک مدرن، می توانید فضای خانه را تبدیل به مکانی گرم، ایمن و زیبا کنید. چنانچه هرکدام از کفپوش هایی که امروزه عرضه می شوند را انتخاب کنید، باید به هزینه های نصب، کیفیت و نوع نگه داری آن نیز توجه داشته باشید.

در مقایسه با انواع کفپوش های به روز، هزینه خرید و حتی نصب موکت بسیار کم تر بوده و نگه داری از آن به دلیل عدم نیاز به شستشو و تمیز کردن مداوم بسیار آسان تر است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی، ریختن آب و لیز خوردن روی کفپوش ها، شکستن اجسام و … امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توجه داشته باشید که در صورت لزوم برای تعویض کفپوش، قدرت خرید کدام کفپوش را دارید.

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها خرید موکت را به کفپوش ترجیح می دهند، شستشوی آسان است. سایر کفپوش های دیگر مانند پارکت، سرامیک و لمینت، معمولاً هرروز نیاز به شستشو و صرف زمان زیادی دارند که برای برخی سخت و زمان بر خواهد بود.

استفاده از پارکت | شرکت ت کارپت

مقایسه موکت و پارکت

با توجه به آنچه در قسمت قبل به آن اشاره شد، کفپوشی مناسب است که گرم، ایمن، با کیفیت باشد و شستشوی آن آسان و سریع انجام شود. با این وجود در این قسمت از مقاله نیز به مقایسه موکت و پارکت می پردازیم تا با دید بازتری انتخاب و خرید کنید.

  • افزایش تنوع در موکت

موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و خریدار می تواند برای هر قسمت از منزل انواع موکت ها با ضخامت و رنگ های مختلف را خریداری کند.

  • احساس گرمی و لطافت

موکت در مقایسه با سایر متریال ها به دلیل جنس نرمی که دارد، احساس لطافت و گرمی خاصی را خود به همراه دارد. همچنین موقع راه رفتن سر و صدای سخت و زیادی تولید نمی کند. خرید موکت و نصب آن به عنوان یک عایق گرما در انتقال دمای سرد از کف منزل به محیط داخل جلوگیری می کند.

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام یا افراد

الیافی که برای ساخت موکت استفاده می شوند، باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات مختلف مانند سقوط اجسام می شود. موکت مقاومت بالایی دارد و برای منازلی که افراد مسن یا کودکان خردسال در آن ها زندگی می کنند، مناسب هستند.

  • هزینه نصب کم

پس از انتخاب و خرید پارکت متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باید به هزینه های نصب نیز دقت داشته باشید. هزینه نصب پارکت بنا بر متراژ مربع متر فضا محاسبه می شود که ممکن است از عهده پرداخت برخی افراد خارج باشد؛ اما هزینه نصب موکت آسان بوده و حتی خریدار به راحتی می تواند نصب کند.

  • نظافت آسان

نظافت موکت در مقایسه با سایر کفپوش ها ازجمله پارکت، لمینت، سرامیک و … آسان تر است و با جارو برقی به راحتی و در زمان کم همه قسمت ها تمیز می شوند.

  • هزینه کم تر

موکت ها به طور کلی به صورت رولی هستند و با الیاف مصنوعی و در برخی موارد با الیاف طبیعی ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها کم تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفپوش ها ازجمله پارکت و سرامیک است.

  • قابلیت تعویض آسان

اگر پس از مدتی بخواهید رنگ موکت یا کفپوش را تعویض کنید، حتی اگر برای نصب موکت زیر آن از چسب استفاده کرده باشید، می توانید آن را جدا کرده و مجدداً موکت دیگری نصب کنید. همچنین اگر قسمتی از کفپوش های دیگر مانند سرامیک آسیب ببینند، شاید مجبور باشید کل فضا را تعویض کرده و مجدداً هزینه کنید.

مقایسه موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

بهترین موکت یا پارکت را از کجا بخریم؟

پس از شناخت مزایا و معایبی که کفپوش های مختلف دارند، انتخاب و خرید از مراکز خرید مطمئن و معتبر اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه زت کارپت با سابقه درخشان در زمینه تولید، عرضه و نصب انواع و اقسام موکت ها، تأمین انواع موکت کننده  برای ادارات، هتل ها، منازل، سالن های آمفی تئاتر و … است.

این فروشگاه با در اختیار داشتن و عرضه بیش از ۵۰۰۰ نوع طرح، نوع و رنگ از موکت های برند آمریکا و اروپایی پاسخگوی نیاز و سلایق مختلف خریداران است. همچنین در صورتی که برای انتخاب نوع موکت منزل یا محل کار خود مردد هستید، کارشناسان این تیم با ارائه مشاوره به شما در خرید اصولی و آسان کمک خواهند کرد.

 

منبع: شرکت زت کارپت

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی است که با سلول های بدن کاملا سازگار است. ایمپلنت دندان جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته است.

از ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن یک یا تعدادی از دندان می توان استفاده کرد. ایمپلنت به صورت ثابت و دائمی در محل دندان یا دندان های از دست رفته کاشته می شود. به همین دلیل ایمپلنت دندان ، با نام دیگر کاشت دندان نیز شناخته می شود.

ایمپلنت دندان باید توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت انجام شود. در این جراحی ، لثه شکافته می شود و ایمپلنت با استخوان فک جوش داده می شود. حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا ایمپلنت با استخوان فک به صورت کامل جوش بخورد.

پس از جوش خوردن کامل ایمپلنت ، از پروتز دندان برای روکش دندان استفاده می شود. از دست دادن یک یا چند دندان علاوه بر مشکلاتی که برای هضم کردن غذا به وجود می آورد ، در زیبایی چهره نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

اجزای ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

اجزای ایمپلنت دندان

اجزای ایمپلنت دندان مختلفی استفاده می شود. این اجزا ، با تغییر و پیشرفت تکنولوژی به صورت مداوم در حال تغییر و تکامل هستند.

در حالت کلی ایمپلنت دندان از 7 قسمت اصلی و مهم تشکیل شده است. در ادامه می خواهیم بررسی کوتاهی درباره این اجزا داشته باشیم.

  • اباتمنت

اباتمنت قطعات ریزی هستند که به ایمپلنت دندان متصل می شوند. پس از این که کاشت دندان انجام شد و محل نرم استخوانی کاشت دندان بهبود پیدا کرد ، اباتمنت روی ایمپلنت دندان وصل می شود. در حالت کلی اباتمنت قطعه ای است که فیکسچر و پروتز یا روکش دندان را به هم متصل می کند.

اباتمنت انواع مختلفی دارد و می توان آن را به دو صورت آماده و سفارشی تهیه کرد. اباتمنت های آماده به صورت پیش ساخته در شکل ها ، اندازه ها و نوع های مختلف در دسترس هستند. اباتمنت های سفارشی براساس فک و سایز بیمار به صورت خصوصی ساخته می شوند.

برای تهیه و ساخت اباتمنت از فلزهایی با جنس تیتانیوم، طلا، فولاد و زیرکونیوم استفاده می شود. هر یک از این جنس ها دارای خواص مخصوص به خود هستند. معمولا سازگاری زیادی با سلول های دندان طبیعی دارند. از ویژگی مهم آن ها می توان به ضد زنگ بودن اشاره کرد.

  • فیکسچر

فیکسچر یکی از اجزای ایمپلنت دندان است که نقشی اساسی در کاشت دندان ایفا می کند. شکل ظاهری فیکسچر از قدیم تا به امروز تغییر کرده است.

در ابتدا فیکسچر به شکل میخ صاف در کاشت دندان استفاده می شد ولی امروزه به شکل پیچ شیار دار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. این قطعه پیچی شکل در داخل استخوان فک گذاشته می شود و ظاهر آن هرگز دیده نمی شود.

جنس فیکسچر معمولا از آلیاژ تیتانیوم است. آلیاژ تیتانیوم به دلیل ویژگی های فلزی که دارد ، یکی از بهترین و مناسب ترین فلزها برای ساخت اجزای ایمپلنت دندان است. تیتانیوم در مقابل خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیکسچر دندان در اندازه ها و سایزهای مختلفی تولید می شود. برای کاشت هر یک از دندان ها از سایز متناسب با آن دندان فیکسچر به کار برده می شود.

فیکسچر ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

  • هیلینگ اباتمنت

از اجزای ایمپلنت دندان می توان به هیلینگ اباتمنت اشاره کرد. هیلینگ اباتمنت با نام جینجیوال فرمر نیز شناخته می شود. از این قطعه برای رشد اصولی بافت نرم لثه در اطراف ایمپلنت دندان استفاده می شود.

هیلینگ اباتمنت از تشکیل شدن پلاک دندانی در اطراف فیکسچر جلوگیری می کند. این موضوع باعث پیشگیری از عفونت در نواحی کاشت دندان می شود.

این قطعه در زمان دوره بهبودی کاشت دندان روی فیکسچر باقی می ماند. پس از گذشت این مدت از ایمپلنت جدا می شود. سپس اباتمنت به فیکسچر متصل می شود.

  • ایمپرشن کوپینگ

ایمپرشن کوپینگ قطعه ای است که ایمپلنت دندان متصل می شود و قالب گیری دندان روی آن انجام می شود. وظیفه اصلی ایمپرشن کوپینگ ، تعیین دقیق مکان پروتز یا همان روکش دندان است.

عملیات قالب گیری و تعیین مکان روکش دندان در آزمایشگاه انجام می شود. به طور کلی فک مدل سازی شده با استفاده از ایمپرشن کوپینگ در ایمپلنت دندان استفاده می شود. ایمپرشن کوپینگ دارای انواع مختلف است و این انواع در قالب گیری های بسته و باز استفاده می شوند.

  • کاور اسکرو

یکی دیگر از اجزای ایمپلنت دندان کاور اسکرو است. کاور اسکرو قطعه پیچ مانند کوچکی است که روی فیکسچر گذاشته می شود. کاور اسکرو روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود.

مهم ترین کاربرد کاور اسکرو ، جلوگیری از ورود هر نوع آلودگی و باکتری به اطراف ناحیه بافت فیکسچر است. بنابراین نقش مهمی در بین اجزای ایمپلنت دندان ایفا می کند و باعث جلوگیری دندان از عفونت های احتمالی می شود. این عفونت ها شامل ورود خون و مواد غذایی نیز می شود.

کاور اسکرو ایمپلنت | شرکت نخ دندان مینا

  • آنالوگ

آنالوگ قطعه ای فلزی است که برای مدل سازی فک بیمار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. پس از انجام جراحی و با گذشت 3 تا 4 ماه ، قالب گیری انجام می شود و آنالوگ به ایمپرشن کوپینگ پیچ می شود.

قالب گیری به کمک گچ و در اطراف دندان کاشته شده در داخل دهان انجام می شود. آنالوگ همان مدل شبیه سازی شده از فیکسچر است.

 

شرکت نخ دندان مینا

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

در صورتی که دندانپزشک کودکان از تخصص کافی برخوردار نباشد، کودک با مشکلاتی جدی مواجه می شود. درمان ها و ترمیم های ساده روی دندان کودکان می تواند نتایج مهمی به همراه داشته باشند.

بنابراین باید دندانپزشک کودکان ویژگی های خوب یک دندانپزشک را داشته باشد تا هم درمانی صحیح و کامل حاصل آید و هم خانواده ها با مشکلات و نگرانی ها مواجه نباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب آشنا کنیم.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان

در ابتدای مراجعه کودکان به مطب دندانپزشکی باید استقبال گرم و صمیمانه ای از آن ها شود. هر کودکی با دیدن پزشک و لوازم پزشکی و مانتو سفید ناخودآگاه دچار ترس و دلهره می شود.

برخی از آن ها با گریه و ناراحتی ترس خود را ابراز می کنند و برخی دیگر ترس درونی دارند. استقبال گرم دندانپزشک می تواند باعث از بین رفتن ترس کودک و اعتماد او به دندانپزشک باشد. آرام بودن و ترس نداشتن کودک می تواند روند معالجه دندان را بهتر پیش ببرد.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

به هنگام معالجه دندانپزشک کودکان بهتر است با کودک رفتاری ملایم و دوستانه داشته باشد. ترمیم و درمان دندان مدت زمان تقریبا طولانی لازم دارد. در این مدت زمان دندانپزشک باید حس آرامش و امنیت را به کودک انتقال دهد. همچنین با صحبت های کوتاه و مهربانانه کودک را تشویق کند.

دندانپزشک کودکان با داشتن رفتاری شوخ طبعانه با کودک، می تواند اعتماد کودک را جلب کند. در این صورت کودک با راحتی و تمایل بیشتری جلسات بعدی درمان را ادامه می دهد.

کودکان گاهی به دلایل مختلف با پزشک همکاری نمی کنند، دندانپزشک کودکان با صبوری می توانند کودک را راضی به ادامه معالجه کنند.

صبوری در معالجه از خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب است. در حالت کلی، رفتار با کودکان در مطب دندانپزشکی باید کودک محور باشد و آرامش روانی کودک به طور کامل فراهم باشد. یک پزشک خوب هرگز نباید با خشم و عصبانیت با کودک رفتار کند.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان

فضای مطب دندانپزشکی کودکان باید متفاوت تر از بزرگسالان باشد. کودکان همیشه دوستدار شادی و رنگ های شاد هستند. در ساختار فضای مطب باید از ترکیب های رنگی شاد و آرام بخش استفاده شود. رنگ ها تاثیر بسیار مهمی در انتقال امنیت و آرامش می توانند داشته باشند.

اسباب و لوازم موجود در مطب دندانپزشکی کودکان مانند میز و صندلی و… باید لطیف و سازگار با روحیه کودکان باشد. روی دیوارها به جای نصب تابلوهای گنگ، می توان از نقاشی ها و کارتون های شاد و کودکانه استفاده کرد.

بهتر است در مراکز دندانپزشکی کودکان، اتاق های بازی مخصوص کودکان وجود داشته باشد. کودکان می توانند مدت زمان انتظار خود را در اتاق های بازی و سرگرمی سپری کنند. در این صورت آن ها گذر زمان را احساس نمی کنند و خسته و کلافه نمی شوند.

بهتر است بین زمان ورود کودک به مرکز دندانپزشکی و مراجعه او به مطب پزشک، فاصله زمانی معینی وجود داشته باشد. این فاصله زمانی باعث کاهش اضطراب و استرس کودک می شود.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان

در دندانپزشکی از تجهیزات و ابزارهای مختلف و زیادی استفاده می شود. هر یک از این ابزارها شاید به نوبه خود باعث درد و ترس کودک باشند. در ابتدای معالجه برای این که کودک درد کمتری را احساس کند از داروهای بی حسی مخصوصی استفاده می شود. این داروها با سیستم بدنی کودک متناسب هستند و باعث کاهش احساس درد می شوند.

برای معالجه های مختلف مانند ترمیم دندان، کشیدن دندان و… باید از داروهای بی حسی مخصوص کودکان استفاده شود. داروی بی حسی به کمک آمپول کنار دندان تزریق می شوند. تزریق آمپول همیشه برای کودکان دردآور و دلهره آور است.

دندانپزشک کودکان می تواند قبل از تزریق آمپول از بی حسی های موضعی در محل مورد نظر استفاده کند. این بی حسی های موضعی دارای طعم های مختلف مانند طعم میوه ها هستند.

با استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان می توان آرامش بیشتری به کودک منتقل کرد. در برخی مواقع بهتر است دندانپزشک کودکان ابزارهای مورد استفاده را به کودک معرفی کند تا کودک احساس امنیت داشته باشد.

مهارت و تخصص دندانپزشک

دندانپزشک کودکان نسبت به دندانپزشک بزرگسالان باید از مهارت، تخصص و تجربه بیشتری برخوردار باشد. کودکان دارای دندان های شیری و دائمی هستند. معالجه و درمان هریک از این دندان ها به تخصص کافی نیاز دارد.  همچنین با توجه به حساس و ظریف بودن دندان کودکان، باید برخورد ملایم و حرفه ای با دندان ها شود.

دندانپزشکی کودکان | شرکت نخ دندان مینا

مدت زمان معالجه دندان کودکان باید کمتر از بزرگسالان باشد. معمولا کودکان زود خسته می شوند و تا یک زمان کوتاهی با پزشک همکاری می کنند.  بنابراین دندانپزشک باید سریع تر کار درمانی خود را انجام دهد.

معالجه صحیح و سریع دندان به مهارت کافی نیاز دارد. به هنگام معالجه می توان به روش های مختلف و با گفت وگوهای هدفمند کودک را سرگرم کرد. به این ترتیب کودک در مراحل حساس معالجه حواس پرت می شود و خستگی زیادی احساس نمی کند. تمامی این روش ها به مهارت دندانپزشک بستگی دارد.

در دسترس بودن دندانپزشک کودکان

کودکان به دلیل مصرف بالای تنقلات و عادات بد غذایی، با خرابی یا پوسیدگی دندان  های خود مواجه می شوند. بنابراین دندان کودکان به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. از طرفی برای معالجه دندان کودکان بهتر است به یک دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

مراجعه به دندانپزشک های مختلف احساس امنیت و آرامش کودک را به هم می زند. پس بهتر است از دندانپزشکی کمک گرفته شود که همیشه در دسترس باشد. در صورت بروز هر نوع مشکل دندان درد یا مشاهده لکه های سیاه روی دندان، به راحتی بتوان به دندانپزشک مراجعه کرد.

معمولا دندانپزشک خوب با بیماران کودک خود رابطه ای دوستانه برقرار می کند. این رابطه دوستانه کمک بسیار خوبی برای داشتن نتایج درمانی خواهد بود.

 

منبع: نخ دندان مینا

  • bestpak bestpak
  • ۰
  • ۰

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد ، زمانی که از یک فضا یا محیطی که مجهز به موکت قرمز است عبور می کنید ، حس مهم بودن و شکوهی را که این موکت خوش رنگ به فضا داده است ، حس کرده اید. در این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را راجع به معجزه و زیبایی این موکت بررسی کنیم.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟

موکت ، نوعی فرش تشریفاتی است که معمولاً در مراسماتی که مهم هستند و افراد سرشناس ، بزرگان ، بازیگران ، افراد مشهور یا مقامات خاص در آن ها حضور دارند ، پهن می شود. رنگی که این موکت دارد ، شکوه و جلال مراسم را نشان می دهد.

به همین دلیل اغلب در فستیوال ها ، کنفرانس ها ، اجلاس های بین المللی یا مکان های مهم آن را می بینید. البته در چند سال اخیر باب شده است که در مسیر پله یا راهروها نیز از موکت استفاده می شود.

موکت قرمز تشریفاتی انواع مختلفی دارد که قدیمی ترین نوع آن ، موکت با نوارهای حاشیه ای مشکی یا کرم است که در خانه های قدیمی دو طبقه می انداختند.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟ | شرکت موکت زت

چرایی استفاده از موکت قرمز در مراسمات

این نوع موکت در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود که امروزه در مراسمات و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از رستوران های معمولی تا تالارهای با شکوه و از مراسمات عادی گرفته تا مراسمات تشریفاتی ، استفاده فرش قرمز و انواع مختلف موکت قرمز باب شده است.

موکت قرمز حس خوبی از لوکس بودن به فضا می دهد و شکوه فضا را بیشتر می کن و درواقع باعث می شود مخاطبان حس بهتری داشته باشند.

کاربرد های موکت قرمز

برخی این موکت را با عنوان ردکارپت نیز می شناسند ، امروزه در مکان های عمومی مثل رستوران ها ، هتل ها ، مراکز تجاری_اداری ، جاذبه های دیدنی مثل کاخ ها یا برج میلاد ، مراسمات و تشریفات ، تالارها و… استفاده می شود. درواقع هرکجا که نیاز به تشریفات و بالا بردن رسمیت یک کار یا جلسه ، یک دیدار و یا همایش باشد ، از موکت قرمز استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت کاربرد موکت قرمز شامل موارد زیر است:

  • ورودی تالار و مجالس رسمی
  • ورودی پاساژ و مراکز تجاری بزرگ و مجلل
  • راهرو یا راه پله برخی از مراکز اداری
  • در نمایشگاه ها یا همایش ها و ورودی سالن های کنفرانس

کاربرد های موکت قرمز | شرکت موکت زت

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟

موکت قرمزی که با الیاف پلی استر طراحی شده باشد ، نسبت به جنس موکت با الیاف اکرولیک ، ارزان تر است. جنس اکرولیک موکت قرمز ، ماندگاری بیشتر و کیفیت بالاتری دارد. موکت های تشریفاتی تولید شده با ماشین های پیشرفته ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در نظر داشته باشید که مدل مورد نظری که برای تشریفات استفاده می کنید ، بهتر است با زیره پلاستیکی باشد که مقاومت بیشتری به خصوص در مکان های پر رفت و آمد از خود نشان دهد. البته به مراتب این مدل موکت های قرمز ، قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر موکت قرمز دارند.

مهم ترین بخش در هر موکت قرمز ، الیاف آن است که به طور معمول در سه نوع پلی آمید ، پلی استر پلی پروپیلن و یا پشم تهیه می شود. هرکدام از این الیاف ها ویژگی خاص خود را دارند و با خاصیتی که دارند ، برای مکان مورد نظر استفاده می شوند.

برای مثال نایلون با خاصیت ارتجاعی که دارد ، اغلب در محیط های پر رفت و آمد مثل فرودگاه ها ، هتل ها ، دفاتر اداری و سازمان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موکت از استاندارد حریق بالایی برخوردار است و به راحتی کوبیده نمی شود.

در نتیجه در برابر تغییر حالت و فرسودگی مقاوم تر است. ضمن اینکه در برابر الکتریسیته نیز استاندارد مطلوبی دارد. هنوز هم نایلون یکی از معمول ترین انتخاب ها برای تولید این نوع موکت است که توانسته رقابت نزدیکی با پلی پروپیلن داشته باشد.

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟ | شرکت موکت زت

منبع: زت کارپت

  • bestpak bestpak